Történelme legjobb szeptemberét zárta a ŠKODA
A ŠKODA 122 éves története során nem volt még olyan szeptember, amikor annyi autót adott volna el a cég, mint idén; a kiszállított 112 900 jármű még az eddigi rekord tavalyi kilencedik hónaphoz képest is több mint 5 százalékos növekedést jelent. Továbbra is az OCTAVIA a bestseller, ugyanakkor a szabadidő-autókban rejlik a legnagyobb lehetőség a további növekedésre.
Tavalyi eladási rekordját adta át a múltnak idén szeptemberben a ŠKODA AUTO. Az eddigi csúcsnak számító, 2016-os 107 100 jármű helyett mostantól a 2017-es 112 900 szerepel majd a könyvekben. Sorrendben ez a 22. hónap, amelyikben növekednek a ŠKODA eladásai. Az 5,4 százalékos bővülés a cégvezetés szerint a márka „fiatalos és modern” modellkínálatának vonzerejét mutatja. Továbbá biztos jele annak, hogy a cég jó úton halad szabadidő-autós offenzívájával – fogalmazott Alain Favey, az igazgatótanács értékesítésért és marketingért felelős tagja.
A kiváló statisztika főként a szárnyaló európai eladásoknak köszönhető, az öreg kontinensen a ŠKODA 75 000 járművet szállított ki az előző hónapban, 8,9 százalékkal többet, mint 2016 szeptemberében (68 900). A legtöbb autót, 48 500 darabot a cég Nyugat-Európában értékesítette, legnagyobb önálló európai piacán, Németországban 8,8 százalékos növekedést jegyzett a kilencedik hónapban. Kétszámjegyű százalékos növekedést könyvelhetett el a márka a francia- (3 000, +27,6%), az olasz- (2 100, +23,6%), a holland- (1 700, +20,3%), az osztrák- (2 400, 33,4%), a norvég- (700, +13,8%), és az írországi (400, +29,8%) piacokon. Közép-Európában is hasonló teljesítményt ért el a ŠKODA 16 400 járművel (2016. szeptember: 15 100, +8,1%), míg Kelet-Európában (+40,8%), Indiában (+37%) és Oroszországban (+20,1%) ennél is jóval meredekebben emelkedtek az eladások.
Az értékesítés és a cég stratégiája szempontjából egyaránt mérföldkőnek számít a ŠKODA KODIAQ megjelenése idén februárban. Az autóipar talán legizgalmasabb területén, a szabadidő-autók piacán a KAROQ bemutatásával a ŠKODA tovább erősíti pozícióit. A KAROQ forgalmazása októberben kezdődik a legfontosabb piacokon. A hagyományosan jó eladásokat hozó modellek mellett ezekkel az autókkal szeretné a márka meghódítani legnagyobb önálló piacát, Kínát is a következő években.
Amíg a szabadidő-autók értékesítése el nem éri azokat a magasságokat, ahova a piaci előrejelzések alapján várják, továbbra is a már jól ismert típusok vezetik az eladásokat. Az eddigi trendnek megfelelően idén szeptemberben is a márka szíve, az OCTAVIA volt a legnépszerűbb ŠKODA modell, ezt követte a FABIA, a RAPID és a SUPERB.
ŠKODA kiszállítások az ügyfeleknek 2017 szeptemberében
(kerekítve, 2016 szeptemberéhez viszonyítva):
ŠKODA OCTAVIA (37.400; -8,5 %)
ŠKODA FABIA (19.100; -3,3 %)
ŠKODA RAPID (19.000; -3,5 %)
ŠKODA KODIAQ (13.300; - )
ŠKODA SUPERB (13.900; +2,9 %)
ŠKODA YETI (6.300; -27,1 %)
ŠKODA CITIGO (csak Európában forgalmazva: 3.900; -14,8 %)
Értékesítés piacok szerint, 2017. szeptember
(előző év szeptemberéhez viszonyítva):
Nyugat-Európa 48 500 (45 800, + 5,8%)
Németország 17 700 (16 300, +8,8%)
Közép-Európa 16 400 (15 100, 8,1%)
Csehország 7 800 (7 000, 11,1%)
Kelet-Európa, Oroszország nélkül 4 400 (3 100, 40,8%)
Oroszország 5 800 (4 800, 20,1%)
Kína 30 600 (32 000, -4,5%)
India 1 600 (1 100, 37%)