Emiatt hagyod majd el a kispályát
Kimúlóban a háromajtós kupé, haldoklik a szedán szegmens, családi buszlimuzint jószerivel senki se vesz már. Az őrület most a crossover, a legnagyobb zsizsegés itt is azon a tájon látható, amivel eddig szinte senki se foglalkozott, a mini méretnél. Ilyen a Seat Arona is, amely épp egy fél fázisnyi késéssel, de még jó pár gólra esélyesen szalad a pályára - írja a totalcar.
Egy alig 4,1 méteres, tehát a normál Ibizánál nyolc centivel hosszabb, ám annál tízzel magasabb autókáról van szó. Ugyanazok a motorok, váltók (igen, DSG is van), futóművek, elektromosság, extrák, még a műszerfal tömbje is azonos, bár az egész feljebb van. Az ülések is magasabbak itt öt centivel, de szerencsére a fejtér is. Az Arona az a kis-SUV, amiben elöl és hátul is elfér két-két 180 centin túli ember, és nem fognak nyavalyogni.
Az Év Autója 2017-es előválogatásának tekinthető, a szinte az összes jelentős 2018-as újdonságot felvonultató, dániai Tannistesten olyan kapkodás volt az Aronákért, hogy végül csak a legerősebb változatot, az 1,5-ös, benzines, közvetlen befecskendezéses, 150 lóerős FR-t tudtam elhozni, bár legalább DSG-váltó nem volt benne, hogy egy hangyaköpésnyivel azért a sztratoszféra alatt maradjunk árban. Tessék, hogy mennyi lesz? Még nem tudni, de ha az Ateca 5,6 millióról indul, akkor némi optimizmussal akár ötmillió alá is becsúszhat majd az Arona ára, s az szinte biztos, hogy 5,2-nél nem lesz több. Ez a szügyig rakott FR-változat azonban szerintem annak majdnem a kétszerese lehet majd...
Az Arona teszt további részleteit elolvashatod a totalcaron.