A SEAT történetének eddigi legjobb májusát zárta
A SEAT májusban közel 50 000 gépkocsit értékesített, ami 15,5 %-os növekedést jelent. A spanyol autógyár idén januártól májusig 238 500 gépkocsit értékesített. Németország, Spanyolország, az Egyesült Királyság, Olaszország és Algéria piacain érték el a legnagyobb növekedést.
A SEAT új értékesítési rekordokat ért el májusban. A márka kiszállításai az elmúlt hónapban világméretekben 15,5 %-kal emelkedtek, és elérték a 49 200 darabot, ez a volumen tavaly májusban 42 600 darab volt. Az idén májusi eredmény meghaladja a korábbi, 2000-ben felállított rekord mennyiséget, a 48 400 darabos kiszállítást.
2018 első öt hónapjában a SEAT rekord mennyiséget jelentő kiszállítást ért el, ami felülmúlta történetének mindeddig legmagasabb értékesítési adatait, amelyet szintén a 2000-es évben értek el. Az a mennyiség 229 600 gépkocsi volt, az idei időszakban viszont a SEAT 238 500 gépkocsit szállított ki világméretekben, ami 18,5 %-kal magasabb érték, mint a 2017 januárja és májusa között kiszállított 201 30 darab autó volt.
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths szerint „ májusi értékesítési eredményeink lehetővé teszik, hogy fenntartsuk pozíciónkat, mint az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában. A főbb európai piacokon az értékesítés mintegy 14 %-kal nőtt, Olaszországban több mint 20 %-kal tudtuk növelni eladásainkat. A vártnál gyorsabb ütemben növekszünk, különösen az új Arona által adott lendületnek köszönhetően, ami kiegészítette az Ibiza, a Leon és az Ateca értékesítési sikereit. Az év második fele nagy kihívást jelent majd, az új WLTP (könnyű gépjárművekre vonatkozó, világszinten harmonizált vizsgálati eljárás) szabványok miatt, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy az év további részében is fenntartsuk az értékesítés növekedésének ütemét ”
A SEAT erőteljesen növekvő értékesítési trendjéhez 2018-ban a márka által kiszolgált piacok többségén megfigyelt növekedés járult hozzá. Ennek élén Spanyolország állt, ahol a vállalat idén január és május között 50 400 gépkocsit értékesített, ez 14,3 %-kal volt több, mint tavaly ebben az időszakban regisztrált bővülés. A SEAT a gépkocsik spanyolországi regisztrációja terén nagy különbséggel vezet versenytársai előtt, és a Leon valamint az Ibiza a két legnagyobb mennyiségben értékesített gépkocsi ezen a piacon.
Az értékesítés Németországban még nagyobb mértékben, 19,3 %-kal nőtt, és elérte a 46 100 darabos mennyiséget, miközben az Egyesült Királyságban az eladások ugyancsak több mint 19 %-kal emelkedtek, és elérték a 29 400 darabos kiszállított össz-mennyiséget, ami 19,5 %-os növekedésnek felelt meg.
A SEAT ugyancsak nagy mértékben tudta növelni az értékesítést Franciaországban (12 500 eladott gépkocsi, 14,8 %-os növekedés) és Olaszországban (10 700 értékesített gépkocsi, és 22, 5 %-os emelkedés).
Algéria volt az a piac, ahol a SEAT értékesítés a legnagyobb mértékben nőtt. Ennek hajtóereje a helyben összeszelt új Ibiza volt, (10 700 gépkocsi, és 1 000 darab 2018 januárja és májusa között). A márka eladásai erőteljesen nőttek olyan országokban, mint Ausztria (9 800 eladott gépkocsi, 24,7 %-os emelkedés), Belgium ( 5 000 értékesített gépkocsi, 36,5 %-os növekedés), Portugália (4 500 eladott gépkocsi, 27,6 %-os emelkedés) és Hollandia ( 4 200 értékesített gépkocsi, 29,8 %-os növekedés).