1 878 100 eladott autó – Új értékesítési rekorddal zárta a 2017-es évet az Audi
Immár nyolcadik egymást követő évben növelte globális értékesítését az AUDI AG, s a nehéz első félévet követően ismét új rekordot ért el: mintegy 1 878 100 kiszállítása 0,6 százalékos növekedést jelent. A négykarikás márka 2017 folyamán minden alapvető régióban növelte eladásait a megelőző évhez képest.
Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi – hónapról-hónapra újabb eladási rekordot felállítva – 7,8 százalék bővüléssel zárta a 2017-es esztendőt. Kínában a vállalat nem csupán sikerrel egyenlítette ki az első félév gyengébb kiszállítási mutatóit, hanem az év végi hajrában 1,1 százalék összesített pluszt is produkált. Németországban 0,4 százalékos emelkedéssel gyakorlatilag 2016 magas szintjét hozták az eladások.
„A kihívást jelentő kezdeti körülmények ellenére minden meghatározó piacunkon kedvezően zártuk a 2017-es évet, új rekordot állítottunk fel globális kiszállításainkban. Minden piac hozzájárult ehhez a kiváló eredményhez, jól mutatva, mennyire vonzó termékpalettánk ügyfeleink számára” – emelte ki Bram Schot, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.
Az Audi június óta Kínában is visszatért növekedési pályájára, hónapról-hónapra folyamatosan csökkentve eladásai előző évhez viszonyított hiányát, míg végül pozitív eladási mérleget produkált. A januártól december végéig terjedő időszak során a márka 1,1 százalékkal 597 866 járműre növelte eladásait. Új rekordjával az Audi továbbra is vezeti a kínai prémiumpiacot. Amint novemberben, úgy a 2017-es év utolsó hónapjában is a legnagyobb volumenbővülést produkálta Kína az egyes piacok között, amikor a szépen növekvő, 69 160 darabos eladás 34,3 százalékkal múlta felül az előző év azonos hónapját. Eddig még egyszer sem döntött ennyi kínai vásárló az Audi mellett egyetlen hónap alatt.
A csökkenést mutató teljes piac ellenére további sikeres évet tudhat maga mögött az Audi of America. Az Audi egyedüli prémiumgyártóként produkált folyamatos növekedést az Amerikai Egyesült Államokban a 2017-es év során, összességében 7,8 százalékkal 226 511 darabra növelve eladásait. A vállalat emellett 2017 decemberében immár a 84. egymást követő rekordhónapját (+16,3 százalék; összesen 26 977 darab) ünnepelhette. Egész évben jelentős növekedéssel (+17,9 százalék; összesen 36 007 darab) az Audi Canada megerősítette pozícióját a márka tíz legjelentősebb piaca között.
A számos politikai és gazdasági bizonytalanság ellenére az európai értékesítés 0,4 százalékkal 860 600 darabra bővült, amely során Németország (+0,4 százalék; összesen 294 544 jármű) mellett Olaszország (+10,5 százalék; összesen 68 954 jármű) és Franciaország (+3,6 százalék; összesen 63 980 jármű) is éves rekordot produkált. Kedvezőtlen hatást gyakorolt az eladásokra a negatív piaci trend Nagy-Britanniában, azonban a 175 217 darabos értékesítés jelentette 1,3 százalékos csökkenés még mindig jóval kisebb, mint a teljes piac visszaesése.
Döntő mértékben járult hozzá a négykarikás márka értékesítésének 2017-es bővüléséhez a Q-modellek (+10,8 százalék; összesen 689 150 jármű) iránti világszerte növekvő kereslet, amelynek eredményeképpen több mint minden harmadik Audi SUV-modellként talált gazdára. Európában a Q2 bizonyult a legnépszerűbb Q-modellnek, Németország (23 167 darab) mellett különösen Nagy-Britanniában (12 636 darab) és Olaszországban (11 068 darab) produkálva jelentős értékesítési volument. Az Audi Q3 globális eladásai újabb jelentős növekedést értek el decemberben (+11,3 százalék; összesen 20 950 darab), míg a Q-család 2017-ben legnépszerűbb tagjának 281 850 eladott példánnyal az Audi Q5 bizonyult. E modellből a kínai piacon kelt el a legtöbb, ahol utódja már hosszított változatban érkezik 2018 tavaszán a márkakereskedőkhöz. Az Audi Q7 eladásai szintén emelkedtek 2017-ben (+3,9 százalék), s az év eleje óta egyedül Észak-Amerikában mintegy ötödével több, 43 800 darab talált gazdára a márka felsőkategóriájú SUV-modelljéből.